Odvody zdravotného poistenia
Celkový odvod zdravotného poistenia je 13,5 %.
4,5 % odvádza zamestnanec
9 % odvádza zamestnávateľ
Výšku poistného určí zamestnávateľ tak, že z vymeriavacieho základu každého zamestnanca vypočíta 13,5 % a výsledok zaokrúhli na celú korunu smerom nahor.
Poistné, ktoré odvedie zamestnávateľ zdravotnej poisťovni, je dané súčtom zaokrúhlených súm poistného jednotlivých zamestnancov poistených v jednotlivých zdravotných poisťovniach.
Zamestnanec
Podiel zamestnanca 4,5 % - pri výpočte sa zaokrúhľuje nahor na celé koruny.
Zamestnávateľ
Podiel zamestnávateľa 9 % sa počíta ako rozdiel celkovej zaokrúhlenej sumy a zaokrúhleného odvodu za zamestnanca
Príklad
Hrubý príjem zamestnanca je 34 820 Kč
Celkový odvod zdravotného poistenia je 13,5 %
34 820 Kč x 13,5 % = 4 700,70 Kč, zaokrúhlené nahor 4 701 Kč
Odvod zamestnanca 4,5 %
34 820 Kč x 4,5 % = 1 566,90 Kč, zaokrúhlené nahor 1 567 Kč
Odvod za firmu 9 %
Rozdiel súm 4 701 Kč - 1 567 Kč = 3 134 Kč
V programe Flexi budú hodnoty odvodu zdravotného poistenia vždy zaokrúhlené na celé čísla.
Odvody sociálneho poistenia
u zamestnávateľov predstavuje 24,8 % z vymeriavacieho základu, ktorý zodpovedá úhrnu vymeriavacích základov jeho zamestnancov, z toho 2,1 % na nemocenské poistenie, 21,5 % na dôchodkové poistenie a 1,2 % na štátnu politiku zamestnanosti,
u zamestnancov predstavuje 7,1 % z vymeriavacieho základu, z toho 0,6 % na nemocenské poistenie a 6,5 % na dôchodkové poistenie,
Zamestnanec
U zamestnancov je podiel 7,1 % z vymeriavacieho základu - pri výpočte sa zaokrúhľuje nahor na celé koruny
odvod zamestnanca 7,1 %
34 820 Kč x 7,1 % = 2 472,22 Kč, zaokrúhlené nahor 2 473 Kč
Zamestnávateľ
U zamestnávateľa je to 24,8 % z vymeriavacieho základu, ktorý zodpovedá úhrnu vymeriavacích základov jeho zamestnancov.
Vypočítaná suma sa zaokrúhľuje nahor na celé koruny.
Výpočet odvodu za celú firmu sa počíta z celkového základu za všetky pracovné pomery.
Napr. celkový vymeriavací základ je 137 692 Kč
137 629 Kč x 24,8 % = 34 147,62 Kč, zaokrúhlené nahor 34 148 Kč
Preto dochádza u jednotlivých zamestnancov k rozpočítavaniu zaokrúhľovacieho rozdielu v zložke ZAOKRÚHLENIE SP - Zaokrúhlenie sociálneho poistenia firmy.
Sociálne poistenie za firmu nie je na celé Kč, ale kvôli zaokrúhľovaniu má viac desatinných miest.
Nepodporované odvody SP
Program Flexi nepodporuje zvýšené odvody pre zdravotníckych záchranárov ani odvody pre rizikové zamestnanie
29,8 % z vymeriavacieho základu, ktorý zodpovedá úhrnu vymeriavacích základov jeho zamestnancov, ktorí vykonávajú činnosť zdravotníckeho záchranára alebo člena jednotky hasičského záchranného zboru podniku, z toho 2,1 % na nemocenské poistenie, 26,5 % na dôchodkové poistenie a 1,2 % na štátnu politiku zamestnanosti
27,8 % z vymeriavacieho základu, ktorý zodpovedá úhrnu vymeriavacích základov jeho zamestnancov, ktorí vykonávajú činnosť v rizikovom zamestnaní, z toho 2,1 % na nemocenské poistenie, 24,5 % na dôchodkové poistenie a 1,2 % na štátnu politiku zamestnanosti. (dochádza k postupnému navyšovaniu – v roku 2027 potom 28,8 % a počnúc rokom 2028 bude predstavovať 29,8 %)




